Artykuł przygotował: 26.08.2021
Tytuł, okładka i trailer - proste elementy przyciągające klientów
Nagranie dobrego i wartościowego kursu to dopiero połowa sukcesu. Równie ważny jest skuteczny marketing i prezentacja produktu. Żeby Twoje szkolenie osiągnęło wysoką sprzedaż musi wzbudzić zainteresowanie klienta i skłonić go do zakupu. Tytuł, okładka i trailer (film promocyjny) szkolenia niewątpliwie są elementami, które - jeżeli zostaną mądrze i starannie dobrane - mogą zapewnić wysoką sprzedaż kursu.
Jak wybrać dobry tytuł dla kursu online?
-
Zadbaj, by był on krótki i konkretny - dobry tytuł w kilku słowach wskazuje tematykę szkolenia. Potencjalni klienci czytając go, od razu wiedzą o czym jest kurs i jaka w przybliżeniu jest jego zawartość.
- Wybierz atrakcyjny kadr i upewnij się, że wyglądasz na nim profesjonalnie.
- Przygotuj krótki plan wypowiedzi - na początku przedstaw się i pochwal swoim doświadczeniem. Następnie w kilku słowach przekaż, czego uczestnik nauczy się przerabiając Twój kurs i jakie korzyści mu to przyniesie. Wspomnij również dla kogo szkolenie może okazać się szczególnie przydatne.
- Upewnij się, że kadr jest odpowiednio doświetlony, a mikrofon dobrze zbiera dźwięk.
- Nagraj film - zadbaj w nim o prosty język i naturalność wypowiedzi, nie ucz się tekstu na pamięć!
- Obejrzyj trailer i sprawdź czy jesteś zadowolony z efektu. Dobrym pomysłem będzie również zasięgnięcie opinii u kogoś innego. Dodając kurs na eduj.pl możesz zapytać o radę naszych specjalistów, którzy pomogą Ci przygotować w pełni profesjonalny trailer.
Obiecaj korzyść - przedstawienie w tytule konkretnej korzyści, wynikającej z przerobienia szkolenia może zdziałać cuda - np. nazwa “Jak zarabiać na filmowaniu?”, sugeruje, że podszkolisz w nim swoje umiejętności filmowania, a do tego będziesz w stanie zacząć na nim zarabiać.
Pomyśl o pozycjonowaniu - tytuł powinien być atrakcyjny również dla wyszukiwarki. Zawarcie w nim frazy kluczowej może znacznie zwiększyć liczbę osób, które odnajdą Twój kurs. Pomyśl co wpisałaby osoba, która chciałaby się nauczyć tego, co przekazujesz w kursie. Np. Jak rysować piękne portrety?
Wzbudź ciekawość - niektóre sformułowania mogą sprawić, że nasz kurs będzie postrzegany jako unikatowy, pokazujący całkiem nowe rozwiązania. Np. “Odkryj sekrety wysokiej sprzedaży”.
Wymyślenie dobrego tytułu może okazać się sporym wyzwaniem. Korzystanie z różnych zabiegów, zwracających uwagę potencjalnego klienta może być strzałem w dziesiątkę. Pamiętaj jednak, żeby nie przesadzić - najważniejsze, żeby tytuł dobrze odzwierciedlał tematykę i zawartość Twojego kursu.
Okładka, która przyciągnie uwagę
Grafika, która będzie “twarzą” Twojego kursu przede wszystkim powinna być estetyczna. Zadbaj o dobrą kompozycję kolorów, upewnij się, że jakość i rozdzielczość obrazu są odpowiednie. Jeżeli na okładce znajduje się tekst, zadbaj o jego czytelność, stosując odpowiednią czcionkę i rozmiar. Pamiętaj też o jego wyśrodkowaniu.
Okładka powinna zachęcać. Dobrym pomysłem będzie pokazanie, czego można nauczyć się w kursie. Np. przedstawienie finalnej wersji projektu graficznego, albo obrazu w kursie malarskim. Koniecznie dobierz grafikę w taki sposób, żeby była spójna tematycznie z Twoim szkoleniem.
Warto zadbać również o oryginalność okładki - dodaj coś, co wyróżni ją tle innych. Spróbuj zastosować kolory, które przyciągną uwagę (nie zaniedbuj przy tym estetyki!).
W przypadku kursu z programowania lepiej sprawdziłaby się grafika po lewej stronie, ponieważ jest dobrze dopasowana tematycznie i zwraca uwagę odbiorcy. Grafika z prawej strony nie przyciąga kolorystyką i nie jest zbliżona tematem.
Profesjonalny trailer
Dobrze nagrany film promocyjny kursu może być jednym z najważniejszych elementów wpływających na decyzję zakupową. Pamiętaj, że liczy się tutaj jakość, a nie ilość - przekaż zwięźle najważniejsze informacje, bez zanudzania oglądającego. Według naszego doświadczenia, najskuteczniejszą formą trailera jest nagrania swojej krótkiej wypowiedzi przed kamerą:
Oczywiście nie jest to jedyna opcja na nagranie dobrego filmu promocyjnego. Jeżeli źle czujesz się przed kamerą, możesz nagrać swoją wypowiedź w formie audio i zmontować ją z najciekawszymi urywkami z Twojego kursu. Efekt również powinien być całkiem dobry!
Poza tytułem, okładką i trailerem, kluczową rolę przy podejmowaniu decyzji zakupowej przez klienta ma opis kursu. Zobacz tutaj jak napisać opis, który sprzedaje.