Artykuł przygotował: 12.07.2021
Jak stworzyć opis, który sprzedaje
Publikując kurs na dowolnej platformie, z pewnością zauważyłeś, że sporo miejsca poświęca się opisowi kursu. Jest to bowiem jeden z najważniejszych elementów wpływających na jego sprzedaż. Potencjalny klient, zapoznając się z opisem wyrabia sobie wstępną opinię na temat jakości produktu i kompetencji autora. Chcąc uzyskać jak najlepsze wyniki sprzedażowe, koniecznie powinieneś zadbać o to, żeby opis Twojego kursu był przygotowany w taki sposób, by maksymalnie ułatwić klientowi podjęcie decyzji o zakupie i rozwiać wszelkie możliwe wątpliwości. Poniżej przedstawiamy najważniejsze porady, które pomogą Ci w przygotowaniu fachowego opisu.
Pisz prostym i zrozumiałym językiem
Nie ma nic gorszego niż opis produktu z błędami ortograficznymi i stylistycznymi. Po pierwsze zadbaj o poprawną polszczyznę i styl pisania. Nawet, jeśli masz produkt najwyższej jakości, to niestety opis z błędami po prostu zepsuje pozytywne, pierwsze wrażenie.
Zastanów się do jakiej grupy docelowej kierujesz swój kurs online i pisz językiem zrozumiałym dla Twoich odbiorców. Jeżeli Twoje szkolenie przeznaczone jest dla osób początkujących, powinieneś unikać trudnych, fachowych określeń. Prawdopodobnie będą one niezrozumiałe dla osób, które dopiero planują rozpocząć naukę danego tematu/zagadnienia. Dlatego już w opisie warto pokazać, że umiemy przekazać wiedzę prostym językiem, zrozumiałym dla każdego.
Jeżeli Twój kurs skierowany jest do zaawansowanych, masz nieco więcej miejsca na zastosowanie specjalistycznego słownictwa. Niewielka dawka zawodowego żargonu będzie tu dobrym pomysłem. Pamiętaj jednak, aby dalej na pierwszym miejscu stawiać prostotę i lekkość języka.
Zadbaj o przejrzystość tekstu
- podziel go na krótsze akapity,
- używaj punktowania i numerowania,
- zastosuj pogrubienie do słów i zwrotów, na które chcesz zwrócić uwagę,
- używaj nagłówków.
W dzisiejszych czasach użytkownicy Internetu bardzo szybko się nudzą. Mało kto przeczyta w całości opis, który będzie “ścianą tekstu”. Jak temu zaradzić? Formatuj swój tekst:
Odpowiadaj na wątpliwości
Pamiętaj, że liczy się jakość, a nie ilość! Daj klientom te informacje, które odpowiedzą na ich pytania i wątpliwości. W ten sposób możesz znacznie skrócić drogę do zakupu Twojego kursu.
Zastanów się, kim są Twoi potencjalni klienci. Opisz w kilku zdaniach, do kogo kierujesz szkolenie i kto najbardziej może skorzystać na jego zakupie.
Podaj wymagania, jakie klient musi spełnić, aby w pełni skorzystać z Twojego kursu. Może to być np. posiadanie komputera z dostępem do internetu, podstawowa znajomość HTML, czy znajomość języka angielskiego na poziomie A1.
Opisz umiejętności, jakie zdobędzie klient ucząc się z Twojego kursu. Przedstaw w jaki sposób może je wykorzystać w swoim życiu zawodowym, lub na co dzień. Wskaż jakie problemy będzie w stanie rozwiązać po ukończeniu kursu. Jeżeli oferujesz wsparcie w trakcie realizacji szkolenia również koniecznie to zaznacz! Dzięki temu zakomunikujesz wszystkie korzyści, jakie klient odniesie kupując Twój kurs.
Oczywiście poszczególne elementy opisu będą się różnić w zależności od tego, jaką formę ma Twój kurs online. Pamiętaj, jednak, aby przedstawić wszystkie najważniejsze cechy Twojego kursu, nie zasypując przy tym czytelnika “lawiną treści”.
Dobrym pomysłem przed rozpoczęciem pisania będzie “wcielenie” się w rolę klienta i wypisanie najważniejszych pytań i wątpliwości, które Ci się nasuwają.
Dopasuj opis do produktu
Bardzo ważne jest przedstawienie swojego kursu online, jako super produktu. Pamiętaj jednak, aby nie przesadzić. Opis musi być zgodny z tym, co oferujesz w swoim szkoleniu. Jeżeli obiecasz klientom więcej niż w rzeczywistości masz do zaoferowania, może okazać się, że nie spełnisz ich wymagań. Może to negatywnie wpłynąć na oceny i opinie o Twoim szkoleniu, a to na pewno nie pomoże zwiększyć sprzedaży kursu.
Zadbaj o SEO
Nie musisz być specjalistą, aby stworzyć opis przyjazny dla wyszukiwarki. Przede wszystkim zwróć uwagę na to, aby Twój opis był unikalny. Nie kopiuj opisów ani ich fragmentów z innych źródeł!
Postaraj się wykorzystać wybrane słowa kluczowe, związane z tematem Twojego szkolenia. Są to frazy, które wpisują użytkownicy w wyszukiwarce internetowej, aby znaleźć określone informacje, produkty itp. Możesz w tym celu wykorzystać darmowe narzędzia np. Planer słów kluczowych Google. Nie rób tego jednak na siłę! Na pierwszym miejscu zawsze stawiaj prosty i naturalny język, zrozumiały dla klientów.
Używaj headingów (nagłówków). Tytuł powinien być oznaczony nagłówkiem H1. Dłuższe opisy warto również podzielić na paragrafy i nadać im nagłówki (np. H2, H3). Nagłówki mogą być dobrym miejscem do zastosowania wspomnianych słów kluczowych, a jednocześnie ułatwiają formatowanie tekstu.
Zastosowanie tych kilku porad sprawi, że opis Twojego szkolenia będzie wyglądał bardziej profesjonalnie, a co najważniejsze - zachęcająco dla potencjalnych kupujących. Dodając kurs na eduj.pl, zawsze możesz zapytać o opinię ekspertów, którzy podpowiedzą Ci co możesz poprawić w swoim opisie, aby jeszcze lepiej odpowiadał na wątpliwości klientów.