Logo
Zostań autorem

Koszyk jest pusty

0

Kategorie

  • Chcesz się dzielić wiedzą?

Zaloguj się

Nie pamiętasz hasła? Kliknij tutaj
Zdjęcie główne artykułu.

Jak zwiększyć sprzedaż kursu bez ponoszenia kosztów

Stworzenie dobrego kursu online to jedno, jednak aby nasze szkolenie osiągnęło sukces w postaci wysokiej sprzedaży, trzeba jeszcze odpowiednio je wypromować. W eduj.pl zajmuje się tym profesjonalny dział marketingu, prowadzący kompleksowe kampanie, z wykorzystaniem różnych kanałów dotarcia, od e-mail marketingu, przez social media, po płatne kampanie reklamowe Google Ads i Facebook Ads. Jednak jako autor kursu również możesz podjąć starania, które wpłyną na zwiększenie sprzedaży Twojego szkolenia. Jak to zrobić? Oto kilka przydatnych porad:

1. Zadbaj o dobrą prezentację produktu

To jeden z najważniejszych aspektów, o które powinieneś zadbać, by zwiększyć sprzedaż swojego kursu. Możesz nagrać najlepsze szkolenie online, jednak jeżeli nie przedstawisz go w atrakcyjny sposób, nie masz szans na osiągnięcie dobrych wyników sprzedażowych. O co musisz zadbać?

  • tytuł - powinien być krótki i jasno określać tematykę kursu.
  • opis - musi być konkretny, napisany prostym językiem i odpowiadać na wątpliwości użytkowników.
  • trailer - szczególnie ważna jest tu dobra autoprezentacja oraz jakość obrazu i dźwięku.
  • okładka - przede wszystkim powinna przyciągać uwagę klienta.

Jeżeli chciałbyś dowiedzieć się jak stworzyć skuteczny opis i zadbać o elementy takie jak tytuł, okładka i trailer, sprawdź nasze poradniki.

2. Dodaj bonusy

Wyróżnij swoją ofertę, dodając ciekawe gratisy. W przypadku szkolenia online mogą to być indywidualne konsultacje, dodatkowe zadania do wykonania, czy wartościowe materiały dołączone do kursu np. ściąga ze skrótami klawiszowymi, szablony obliczeniowe Excela, checklisty, czy pliki projektów graficznych.

3. Dostosuj cenę

Pierwszym krokiem przy ustalaniu ceny szkolenia, powinien być dokładny research. Poszukaj kursów o podobnej tematyce. Zwróć uwagę na zawartość i czas trwania kursu oraz oferowane bonusy i dodatki. Wypisz wszystkie cechy Twojego kursu i porównaj je z podobnymi produktami.

Na tej podstawie spróbuj wybrać odpowiednią cenę. Możesz przyjąć różne strategie m.in.:

  • ustalić cenę zbliżoną do średniej rynkowej, oferując atrakcyjniejsze bonusy,
  • wybrać cenę nieco niższą od średniej,
  • ustalić cenę wyższą od średniej, podkreślając wyjątkową wartość szkolenia.
Sytuacja wygląda nieco inaczej, gdy na rynku nie ma jeszcze kursów o tematyce, którą poruszasz. W tym wypadku niezbędne mogą okazać się testy i analiza, która pozwoli Ci wybrać odpowiednią cenę na podstawie wyników sprzedażowych. Bardzo dobrą opcją może być również stosowanie ograniczonych czasowo promocji i rabatów.

4. Wykorzystaj swoją społeczność

Jeżeli zgromadziłeś społeczność w social mediach, na blogu, czy kanale YouTube, koniecznie to wykorzystaj. Daj znać o premierze kursu, przekaż do kogo jest skierowany i jakie problemy pomoże rozwiązać uczestnikom. Świetnym pomysłem może być również organizacja konkursów, w których do wygrania będą np. kupony rabatowe na zakup szkolenia w niższej cenie.

Nie zbudowałeś jeszcze społeczności? Wykorzystaj swoje prywatne konta w mediach społecznościowych i powiadom znajomych o premierze Twojego kursu. Być może znajdą się wśród nich osoby, które zdecydują się na zakup lub polecenie Twojego szkolenia.

5. Buduj wizerunek eksperta

Odnajdź w sieci miejsca, w których użytkownicy początkujący w danym temacie poszukują pomocy i wsparcia. Na przykład, jeżeli stworzyłeś kurs programowania w C++ dla początkujących, odwiedź strony, fora i grupy, które skupiają programistów C++ i osoby uczące się tego języka. W takich społecznościach pojawia się mnóstwo pytań i próśb o pomoc w rozwiązaniu konkretnych problemów. Pomagaj użytkownikom, buduj wizerunek eksperta, a przy okazji promuj swoje szkolenie!